Что формирует личность

Муниципальное общеобразовательное учреждение СОШ №1 с углубленным изучением отдельных предметов г.Бронницы.

Конспект открытого урока в VIII классе по теме: «Что формирует личность» (УМК New English – VIII кл. автор Богородицкая, Хрусталева)

Учитель: Кабанова Е.К.

Цель урока:Практиковать учащихся в активном усвоении лексики по теме.

Задачи:

Учебный аспект: повторение и закрепление активной лексики по теме; развитие культуры устных выступлений при презентации проектных работ.

Развивающий аспект: развитие коммуникабельности, самостоятельности, умения сотрудничать; развитие способностей к логическому изложению, к формулированию выводов.

Воспитательный аспект: учить критически относиться к себе; видеть и ценить качества, составляющие личность; уважать чужие взгляды и мнения; воспитывать у учащегося чувство толерантности.

Оборудование: CD — плеер, диск, компьютер, раздаточный материал, диаграммы.

Используемые технологии: технология проектной деятельности, технология коммуникативного обучения ИКТ, проблемное обучение.

I Greeting (сообщение темы, цели урока)Teacher: Dear students! Today we are going to discuss some issues, describing our personal qualities and people.

II Warm-up

There are some good English proverbs. What do they mean? Can you give their Russian equivalents?

You must look into people as well as at them

Handsome is as Handsome does.

Actions speak louder than words

Your character is your fate!

Доска. ( Ученики по цепочке вписывают значение слов) Например:

CleverHonestAttentiveRiskyAmbitiousCriticalTactlessEnergeticReliable

What does it mean for you?

What personal qualities can this word be consisted of?

II Речевой этап – Opinion Poll

Teacher. Well done! Look! Here is a list of different features of character of a person. What qualities do you think are positive or negative?

Let’s … and … come up to the blackboard. … will write 5 positive a .. – 5 negative qualities into the table. (таблица на доске)

Доска – таблица с прилагательными (a list of features of character)

ActiveambitiousattentivereliablehonestJealousclevercriticaldeterminedHard-workingleadinglazyoptimisticriskyresponsibleself-centeredselfishsociabletactlesstrustworthy

III чтение одновременно( Р-Р) T – Работа в парах. Диалог.

Teacher. Let’s start with ourselves. What features of character you’d like your friend have/best/last of all?

Well now look at our monitor. Read what Kate & Sam wrote about themselves in their blogs (см. New Millennium English-8 стр.38)

What kind of persons are they? T-P-P-P

IV Sharing ideasРабота в группах (group work) + музыкаTeacher. Which traits of character are most valuable & why you admire them in people? Which traits do you hate in people?

T-P-P-P – Монолог. Высказывания + poster

What kind of person are you

Teacher. I think it’s enough speaking about ourselves. We have already appreciated ourselves.VI Lock at the black-board(Sharing ideas)

What unites (На доске ассоциограмма)

Personal qualities

Good luck

health

talent

Someone’s support

education

money

Hard work

Sweet smell of success

Teacher. What do you think is most important for achieving success in life? (T-P-P-P)

VII Teacher. Now we are going to listen the interviews & tick who mentions what Аудирование со зрительной опорой (Who is hero?)(New Millenium-8 стр 59)Teacher. And Who is a hero? P-P-P-

And how I’d like to invite you in our Hall of Fame.

Here are outstanding people respected by everybody.

Project work – презентация долгосрочных групповых проектов – конечный продукт работы

Let’s listen to your ideas.

Адмирал НельсонЭ.ХемингуэйЛ.В.БетховенЭйнштейн ПроектыМ.ТерезаМ.ТвенГенрих VIII

IX R.Kipling, the poemIf” и его русская версия в переводе Лозинского.What qualities do you think the author appreciates in people?Do you agree with the author’s attitude to what is most important in man?

Let’s draw the conclusion.Have we achieved our goals?