План конспект открытого урока по теме Christmasв 4 классе

ПЛАН – КОНСПЕКТ

открытого урока, проводимого в 3 «б» классе школы №172 CЗАО г.Москвы

по теме «Christmas»

Дата проведения: 14 января 2012 года

Цели:

Совершенствовать умения и навыки устной речи

Расширение кругозора учащихся через лингвострановедческую информацию.

Развивать навыки аудирования.

Поддерживать интерес к изучению английского языка

Тип урока: комбинированный

Основные задачи:

Обучающие:

- практика речевой деятельности (монологической и диалогической);

- активизация лексики по теме;

- формирование и развитие коммуникативных умений;

- расширение словарного запаса.

Развивающие:

- развитие мышления, умения дать оценку, высказать своё мнение на английском языке;

- интеллектуальное развитие;

- развитие фантазии, воображения;

- развивать умения и навыки чтения про себя с полным пониманием прочитанного.

Социо-культурные:

- развитие образного мышления;

- расширение кругозора.

Воспитательные:

- формирование уважения и интереса к изучению английского языка;

- воспитание культуры общения;

- формирование умения работать в парах, помогать друг другу.

Ход урока:

Орг. момент.

(слайд 1)

T.: Good morning, children!

S.: Good morning, teacher!

T. I am glad to see you.

P.: Glad to see you too!

T.: Sit down, please.

Get ready for the lesson. Let’s begin our lesson. What date is it today?

Р.: It is the 14th of January.

T.: What day of the week is it today?

Р.: It is Tuesday.

T.: OK. Ребята, а о чём сегодня мы с вами собираемся поговорить, я предлагаю

Догадаться. (прослушивание песни)Упр.1стр 50(учебник)

Now listen to a song and guess what we will be talking about ? (ответы детей)

Yes, you are right, this song is about Christmas. Would you like to visit a Christmas party?

Р.: Yes, of course!

T.: OK. But before we get there, we must do some exercises.

Фонетическая зарядка.

T.: At first, we must repeat some sounds to speak about Christmas. Children, tell me, please, what season is it now?

Р.: It is winter.

T.: Yes, you are right. You know, it’s very cold in winter.

a) Here is Thomas, the elephant. His hands are freezing, he blows on his hands. (слайд 3)

Повторение звука [h] и слов за учителем хором.

b) Jack, the dog. He is angry, his tail is freezing, and that’s why he growls. (слайд 4)

Повторение звука [r] и слов за учителем хором.

c) Nick, the cockerel. He is freezing, too. He can’t crow. (слайд 5)

d) Dino, the dinosaur. He runs home. It’s snowing, and he dislikes it. He is in a hurry. (слайд 6)

He says [w].

Повторение звука [w] и слов за учителем хором.

Very good, children!

Речевая зарядка.

T.:What seasons do you know? (слайд 8)

P.Winter, autumn,summer and spring.

T.:What spring months do you know?

T.:What summer months do you know?

T.:What autumn months do you know?

T.:What winter months do you know?

T.: Do you like winter?

Р.: I like winter because … I can ski/ skate (коньки)/ play snowballs/ sledge(санки).

T.: What winter holidays do you know?

Р.: I know…

T.: What is your favorite winter holiday?

Р.: My favorite winter holiday is …

T.: What do you know about Christmas?

Р.: In England people begin to celebrate Christmas on 24th of December.

T.: Would you like to know more about it? Do you want to know-why Santa Claus puts his presents into stockings???

Р.: Yes, of course!

T.: Then, listen to me.

Знакомство с историей традиции класть подарки в чулоки.

T.: But before my story let’s learn new words. (новые слова на доске на ватмане,

Once upon a time there lived a very poor family: a father and his 3 daughters. Each girl had only one pair of stockings and they washed these stockings every evening and put them on the fireplace to dry. And once Santa Clause threw gold coins into the chimney. In the morning 3 girls found gold in their stockings. Since that time children put stockings on the fireplace and wait for presents from Santa Claus.

T

(слайды 9-14)

T.: Children, what did you understand?

Р.: …….

IV.All children like to get presents.In England they write letters to Santa Claus.

Jim and Jim want to get presens too. That’s why they write letters to Santa Claus.

Чтение текста упр 3 стр 51.

Выполнение упр.4 стр 51.

You know, all children get presents for a New Year in Russia.

What would you like to have?(слайд)

Whom do we write letters to ?

Р.: We write letters to Ded Moros.

And now we will write letter to Ded Moros.

Дети пишут письмо Деду Морозу

T.: And English children write letters to Santa Claus. Here you can see him.

(слайды 18 — 19)

Физкультминутка:песенка Santa, Santa.

T.: I think you are tired. Let’s have a rest! Listen to a song and

do all exercises! (прослушивание песни,

выполнение упражнений

под музыку)

Разыгрывание Рождественской вечеринки.

T.: Well done children! Now you are ready for Christmas party. Image that you are at the party.

T.: How will we congratulate each other with Christmas? (слайд 25)

Merry Christmas!

Р.: Merry Christmas!

T.: Don’t you think it’s something wrong with our party. We haven’t got Santa Claus. Where is he?

Let’s invite S.C. to our party. ( ученик облачается

в костюм Санта-Клауса)

(слайд 26)

T.: Children, lets greet S.C.!

Р.: Good day!

S.C.: Good day!

Р.: How are you?

S.C.: I am OK! And you?

Р.: I am fine, too.

(опорный слайд 27)

Р.: (ответы детей с опорой на слайд)

T.: Children, I think S.C. is very tired. He had a long way. Let’s invite him to our Christmas dinner. There is traditional food in England. Here you can see a roast turkey, Christmas cookies and a pudding.

Диалог детей с Санта-Клаусом

Р.: Do you like…?

Would you like…? (слайд 28)

Help yourself!

You are welcome!

SC has some presents for you

T.: It is time to say good bye! Did you like our party? Santa Claus, will you come next year?

S.C.: Yes, of course!

T.: Good bye!

Р.: Good bye!

Подведение итогов урока, выставление оценок.

T.: Ребята, вам понравился сегодняшний урок? Почему? Что нового узнали? Мне тоже очень понравилось с вами работать, вы получаете сегодня такие отметки: ______________.